Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Výpočtový model tlumiče odpružení
Svršek, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma, Výpočtový model tlumiče odpružení, se zabývá způsobem, jakým je možné simulovat jednotlivé akční členy tlumiče odpružení s cílem získat výsledné F-v charakteristiky v závislosti na nastavení tlumiče. Práci lze rozdělit na část rešeršní a praktickou. Rešeršní část je zaměřena na přehled konstrukce tlumičů a fyzikální jevy, které ovlivňují výsledné silové působení. Praktická část je věnována výpočtovému modelu jednoplášťového tlumiče odpružení v programovacím prostředí softwaru Matlab.
Konstrukce zátěžného rámu pro hydraulický zkušební stand.
Jícha, Martin ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh konstrukčního řešení zátěžného rámu, jenž bude spolu s vestavěným hydropulzním aktuátorem sloužit k testování a diagnostice demontovaných tlumičů odpružení silničních vozidel. Práce obsahuje stručný popis principu hydropulzní technologie, popis hlavních komponent a popis několika konkrétních komerčně dostupných zařízení včetně jejich řídicích systémů. V další části je podrobně rozebrán samotný konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je k práci přiložena.
Obslužný SW pro automobilový tester
Bilík, Šimon ; Čala, Martin (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou testování tlumičů odpružení a to konkrétně pomocí rezonančně adhezní metodiky EUSAMA. V rámci této práce byl vytvořen program pro měření signálu z testeru tlumičů, jeho analýzu a také grafické uživatelské rozhraní pro obsluhu tohoto testeru. Program byl vytvořen v programovacím prostředí LabVIEW a pro sběr dat byl použit měřicí hardware firmy National Instruments.
Hodnocení nápravy metodikou EUSAMA
Vítek, Lukáš ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá optimalizací vyhodnocení nápravy. Úvod je věnován popisu tlumiče odpružení, bezdemontážní zkoušky a dynamice vozidel. Odpružení vozidla musí zajistit posádce dostatečné pohodlí a především bezpečnost. Protože tlumiče odpružení podléhají poškození je nutné je kontrolovat. Nejdůležitějším principem bezdemontážní diagnostiky pro tuto práci je metodika EUSAMA. Všechna měření jsou realizována na rezonančním adhezním testeru TriTec. Toto zařízení je konstrukčně jednodušší než ostatní rezonanční zkušebny.
Vliv teploty na funkci tlumiče odpružení
Munduch, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem teploty na funkci tlumiče odpružení. Velikost tlumící síly generované tlumičem je proměnná v závislosti na teplotě tlumiče. Jsou popsány důvody proč k teplotnímu ovlivnění dochází a jak ho zredukovat, například vhodnou konstrukcí ventilů. Dále je popsán přenos tepla mezi tlumičem a jeho okolím. Jsou rozebrány jednotlivé způsoby přenosu tepla a ovlivnění hustoty tepelného toku konfigurací tlumiče. Na základě energetické bilance byl vytvořen analytický výpočtový model umožňující výpočet tepla generovaného tlumičem na základě změny vnitřní energii tlumiče a tepelného toku mezi tlumičem a okolím. Poznatky uvedené v modelu byly experimentálně otestovány měřením na tlumičovém dynamometru v laboratořích ÚADI a výsledky byly porovnány s jinými způsoby výpočtu generovaného tepla. Výsledky měření určují kritická místa na tlumiči, kde dochází k největšímu nárůstu teploty. Zároveň poukazují na změnu tepelného toku mezi tlumičem a okolím tlumiče v závislosti na okolních podmínkách.
Výpočtový model tlumiče odpružení
Svršek, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma, Výpočtový model tlumiče odpružení, se zabývá způsobem, jakým je možné simulovat jednotlivé akční členy tlumiče odpružení s cílem získat výsledné F-v charakteristiky v závislosti na nastavení tlumiče. Práci lze rozdělit na část rešeršní a praktickou. Rešeršní část je zaměřena na přehled konstrukce tlumičů a fyzikální jevy, které ovlivňují výsledné silové působení. Praktická část je věnována výpočtovému modelu jednoplášťového tlumiče odpružení v programovacím prostředí softwaru Matlab.
Obslužný SW pro automobilový tester
Bilík, Šimon ; Čala, Martin (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou testování tlumičů odpružení a to konkrétně pomocí rezonančně adhezní metodiky EUSAMA. V rámci této práce byl vytvořen program pro měření signálu z testeru tlumičů, jeho analýzu a také grafické uživatelské rozhraní pro obsluhu tohoto testeru. Program byl vytvořen v programovacím prostředí LabVIEW a pro sběr dat byl použit měřicí hardware firmy National Instruments.
Konstrukce zátěžného rámu pro hydraulický zkušební stand.
Jícha, Martin ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh konstrukčního řešení zátěžného rámu, jenž bude spolu s vestavěným hydropulzním aktuátorem sloužit k testování a diagnostice demontovaných tlumičů odpružení silničních vozidel. Práce obsahuje stručný popis principu hydropulzní technologie, popis hlavních komponent a popis několika konkrétních komerčně dostupných zařízení včetně jejich řídicích systémů. V další části je podrobně rozebrán samotný konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je k práci přiložena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.